Гуманитарные Ведомости. Выпуск 3(7).2013

Гуманитарные ведомости ТГПУ им . Л . Н . Толстого № 3 (7), октябрь 2013 г . 127 Таким образом , проектирование и внедрение высокоэффективных профессионально направленных систем информационной подготовки специалистов будет оставаться одной из самых актуальных задач развития педагогики и психологии , поскольку в условиях глобальной информатизации общества конкурентоспособность выпускников в значительной степени определяется уровнем их информационной компетентности . Литература 1. Толкачева А . А . Развитие информационно - коммуникационной компетентности классных руководителей // Вестник Челябинского государственного педагогического университета . 2009. № 6. С . 176-184. T.V. Gubareva DEVELOPMENT OF INFORMATION COMPETENCE FUTURE PRACTICING PSYCHOLOGIST IN TRAINING IN PEDAGOGICAL HIGH SCHOOL In the article the author's definition of information competence (IR) of future practicing psychologist, levels and stages of its formation are marked out, criteria of an estimation are proved. The program of development of IC presented, which is being tested in the training of future clinical psychologists in pedagogical high school, showing the positive development of all components of the IC. Keywords: information competence, practicing psychologist, the stages of the formation IC, the components of the IC, criteria of estimation of the IC, stages of formation of the IC

RkJQdWJsaXNoZXIy ODQ5NTQ=