Гуманитарные Ведомости Выпуск 1(9). 2014

ГуманитарныеведомостиТГПУим . Л . Н . Толстого № 1(9), февраль 2014 г . 92 14. Басинский П ., Ячменникова Н . Бал после бала : почему литература в школе стала « необязательной » и как вернуть старшеклассникам сочинение [ Электронный ресурс ] // Российская газета : официальный сайт . URL: http://www.rg.ru/2009/11/11/literatura.html ( дата обращения : 01.02.2014). 15. ХалиловаЛ . А . Психологическая сущность , структура и механизмы развития педагогического мышления будущих преподавателей высшей школы // Научные проблемы гуманитарных исследований . 2008. № 11. С . 100-107. 16. ЯрмакеевИ . Э . Развитие профессионально - смыслового потенциала личностибудущего учителя // Педагогика . 2006. № 2. С . 43-50. O.V. Chukaev THE VALUE-NOTIONAL COMPONENT OF A FUTURE TEACHER’S PROFESSIONAL THINKING AND THE PROBLEM OF DEVELOPMENT INTHECOURSEOFPEDAGOGICALLEARNING The article under consideration is devoted to the essence of teacher’s professional thinking, the ways and means of the development of its value- notional component in the course of learning of pedagogy by students of a pedagogical university – problem dialogue, text analysis, stimulation of professional reflection, etc. Keywords: teacher’s professional thinking, professional competence, professional values, individual meaning of pedagogical activity, pedagogical text, dialogue, reflection.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODQ5NTQ=